~statement D.I.A bikin D.A.K.U terharu!! ;)~

EmIenAqil R&F is best viewed using IE V9, Mozilla Firefox & Google Chrome "ONLY!!" TQ!! (",)
 
As'salamualaikum!!!
Hii dear all!!!
statement D.I.A bikin D.A.K.U terharu!! ;)
Entry beku dari peti ais!!
Hampir seminggu..
Kami menyepi..
Tak ada cerita..
Tanpa kabar berita..
Hanya rajin menghapdet status di fb..
Untuk melepas rindu buat kawan2 alamaya semua..
Ehhh!! Ada yg rindu ker?! ;p
Tiba2 malam tadi kerajinan tu datang tiba2..
Kerajinan untuk membuat segelas susu panas..
Selepas bertungkus lumus berperang menidurkan si bulu mata lentik tu..
Selalunya ibu yg kalah dulu dia x lena2 jugak.. ;D
Semalam bila dia dah lena & mata ibu pon masih buntang..
Ibu terus bangun sambil jejari terus switch on Mr. Lappy..
Sambil teguk susu panas yg dah dibancuh..
Setelah mengedit sedikit picca of love buat tatapan yg merindui..
Jejari runcing ni ligat menari berbagai rentak di atas keyboard..
Sekejap tango sekejap klasik tetiba masuk irama tradisional..
Ikut suka dia lah kan nak menari rentak apa..
Muahahahahaha!!
Merepek sudah!!
Kemana kami menghilang sepanjang minggu?!!
X kemana2..
Tidak ke bulan..
Apa lg utk jejak ke bintang..
Kami masih di sini..
Dalam kawasan liputan..
Cuma sejak ibu diberi tugas meng'ETK kerja sahabat ibu yg cuti bersalin di opis..
Diri ini terlampau lelah..
Di opis masa berlalu begitu pantas tanpa ibu sedar..
Yg ibu tahu ada tanggungjawab & amanah yg perlu ibu tunaikan..
No more time to mengulor2..
Kena tekun wat 2 keje dalam 1 masa.. ;)
Kerja hakiki ibu & kerja yg ibu ETK..
Pandai2 bahagikan masa kejar yg mana urgent..
Seronok sbb bila kita sibuk kita x terasa masa begitu lambat berlalu..
Sedar2 dah pukul 5 petang.. ;)
Dalam sedar x sedar hari ni dah masuk hari ke 21 ibu buat ETK kerja sahabat ibu tu.. ;D
Alhamdulillah!!!
Allah swt permudahkan segalanya..
Syukur!!!
Asalkan kita ikhlas kerja kerana Allah swt..
In Shaa Allah!!!
Aqil Naim?!!!!
Apa kabar dia?!! ;)
Alhamdulillah si bulu mata lentik kesayangan semua tu sihat2 belaka..
Tahun depan masuk sesi baru persekolahan..
Aqil Naim dah 5 tahun!!!
Owhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
Abang Aqil dah besar.. ;,)
Pejam celik pejam celik!!!
Semalam waktu bersantai dalam Mr. Alza tiba2 Aqil Naim keluarkan 1 statement..
Aqil Naim (",)
"U so cute!!"
Huh!! Ibu terkujat sebab masa tu ayah di luar hanya ibu & Aqil je dalam kete..
Ibu pandang muka Aqil..
Ibu (",)
"Who so cute?!!!"
Aqil Naim (",)
"YOU!!"
Menjawab dengan jujurnya..
Hah!!!!
Mak terharu nokkkk!!! ;,)
Budak ni sebijik macam ayah dia..
Jarang nak memuji..
Tapi sekali keluar statement..
Hah!! Terkejut den.. ;D
Speaking lak tuh..
Aduhai Aqil Naim..
Layanzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!
 

Sekarang dah makin ramah tamah..
Kalo dengan ibu ni pulak dia terlebih ramahnya..
Ada je benda yg nak di pot pet nya.. ;)


Nama pon A.Q.I.L kan?!!
Selalu menjadi doa2 yg mengiringinya tiap waktu..
X kira sesiapa pun semua mendoakan dia..
So x pelik lah kenapa makin hari makin banyak A.K.A.L dia..
Semua panggil dia A.Q.I.L..
A.Q.I.L kan maksudnya B.E.R.A.K.A.L.. ;D


Buat lah apapun..
Marah lah macam mana pun..
Balik2 kalo x dia cari ibu..
Ibu yg akan cari dia balik.. ;)


Makin hari makin meriah hidup kami suami isteri dengan keletahnya..
Sunyi bila dia tiada..
Nak pegi tengok wayang pun ibu ayah angkut dia sama..
X tinggal ngan opah lagi dah.. ;D

 
Antara komen2 dalam status fb ibu semalam..
1 komen yg bertul2 buat ibu terharu..
Deq Cha!!
Kamu selalu wat ibu terharu dgn statement kamu..
Sama macam abang Aqil tau.. ;,)
Thanks dik!!!
Moga Allah swt merahmati kamu & keluarga..
Ibu pun rindu sgt dengan anak2 ibu bertiga tu..
Abang Aqil rindu adik Auni, Adli & Arrizqi..
Ada rezeki kita jumpa erk..
In Shaa Allah!! ;)
T.A.M.A.T
Tata!! Titi!! Tutu!!
Nota Si Jari Runcing ~Malam2 ku tidak sepi adanya dia.. Sepi bila dia dah lena.. Zzzzzzzzzz kecik2 dah berdengkur.. Huishhhhhhh!! Muhammad Aqil Naim!! ;D Maaf kawan.. Nak BW pun kadang ibu x sempat.. Ada ler sesekali sempat curi masa BW tp cuma sepintas lalu tanpa tinggalkan komen & jejak.. Ibu benar2 kesuntukan masa.. Maaskan ibu.. Akan ibu usaha BW perlahan2 walaupun terlepas ketapi.. :D~

10 Flying Kiss Here (",):

  1. babe..mmg sgt2 sweet okayh bile ayat tuh kuar dr mukut org tersayang...cair terus jadinye..hehee...ko take care tau babe!!..

    ReplyDelete
  2. ala terharu... anak akakpun kalau kata sapa paling cantik mestilah ibu.. kalau kita kata tak ikhlasni.. ikhlasler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mestilah ibu die paling cantik..hehe
      makin besar makin lain muka aqil ni..muka bijak..
      take care sis..

      Delete
  3. Makin segak Aqil~
    makin pandai amik hati ibu dia yer~

    take care ina~

    ReplyDelete
  4. meciklahhhh !
    x suke touching2 bila masuk umah ina nie
    but betul cakap AQIL ..
    u so cute ! .. mendalam maksudnya .. :)
    teharu lak akak baca statement FB tuuu
    hanya allah sahaja yg tahu betapa strongnya dugaan dia kpd ina ..'
    bila ina ikhlas menerimanya .. maka mudahlah buat ina melayarinya ..
    insyaallah dikk .. allah maha mengetahui apa yg terbaik buat ina , aqil dan hubby ..
    akak always with ina tau ! ..

    kita nie dikk x akan lekang dgn sedih dan air mata
    kerana allah telah janjikan airmata itu hanya milik wanita ..
    setia , kerana ia peneman setia kita ..

    take care dear ! .. kim salam sayang aunty ieda buat si bulu mata lentik akak tuuuuuuuuuu ;)

    ReplyDelete
  5. budak² ni mmg selalu lah kan.. buat kt terharu .. sebenarnya itulah kata² yg dia dgr dr kt.. jadi dia pun ckplah blk kat kt.... moga ina dikuatkan semangat yer...

    ReplyDelete
  6. Makin handsome lah pulak Aqil Naim.. :))

    ReplyDelete
  7. Bijak !.encem pulak lg..pandai ambil hati ibunye..haruslah trharu...

    Dh sekolah ye aqil naim..blajar rajin2x..jd bertambah bijak nntinya.. amin...

    ReplyDelete

TQ !!U are free to fly here again!! (",)

 

My Lovely Friend's

My Blog List

About Me

My Photo
The Best Mommy & Wife to Aqil Naim & Shahrin Anuar {Love both of them so much!!} Juga seorang penghidap Talasemia Major sejak lahir. Apa itu TALASEMIA?! Cuba google kalau nak tahu (",)

Advert

Copyright © EmIenAqil™ | Stories Of Aqil Naim | | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in