~kesabaran D.I.U.J.I sejak B.E.R.G.E.L.A.R ibu #nikmat N.Y.A!! ;)~

EmIenAqil R&F is best viewed using IE V9, Mozilla Firefox & Google Chrome "ONLY!!" TQ!! (",)
 
As'salamualaikum!!
Hii dear all!!
kesabaran D.I.U.J.I sejak B.E.R.G.E.L.A.R ibu #nikmat N.Y.A!! ;)
Entry beku dari peti ais!!
Bravo!!
Bravo!!
Minggu ni berjaya jugak ibu up kan lebih dari 1 entry dalam seminggu..
Gembira sunggu rasa di hati..
Ok sebelum tu nak bagitau..
Ada seorang sahabat alamaya telah menegur ibu secara personal.. ;)
Beliau perasan dalam tiap2 entry ibu yg beliau baca..
Sejak kebelakangan ni banyak yg ada unsur2 menunjukkan ibu seakan berjauh hati..
Seolah2 ibu dah kecewa..
Menyepikan diri sekian lama..
Sebenarnya kenapa?!
Dan ibu rasa mesti ada yg faham keadaan ibu dan pernah berada dalam situasi yg sama..
Bila kita ikhlas bercerita mungkin ada segelintir yg suka meng"kontroversi"kan kisah2 kita..
Yer ibu akuinya x semua orang "suka" kita..
Mungkin hanya buat2 "suka" pada kita..
 X kisahlah ia tergolong dalam kelompok bloggers itu sendiri ataupun ianya seolah "silent reader"..
Apa yg pasti rasanya mulai sekarang ibu perlu bataskan bebelan ibu disini..
Supaya orang yg suka bebenor sekodeng aktviti kami anak beranak ni..
 X buat dosa kering suka2 nak mengata mengutuk meng"kontroversi"kan kisah kami..
Bukan saja bebelan ibu di sini malah sampai fb ibu pun dia nak skodeng..
Tiap2 status ibu menjadi perhatiannya..
Sampailah dia "terkantoi" & lepas dia di"sekolah"kan oleh ibu barulah dia kureng skit nak sibuk2 ni.. ;p
Tapi yer ker dia dah x amik tau dah hal kami nih?!!
Muahahahahahaha!!
Kesimpulan yg nak ibu sampaikan kalaulah "stalker" ibu tu baca entry ni..
Rentikan lah nak amik tau hal kami dengan niat nak dengki2 busuk hati ni..
Lepas tu udah2 ler buat dosa kering duk menyampai2 cite kami yg bukan2 dekat sipolan sipolan tuh..
Umor pon dah makin tua..
Udah2 ler tu yer.. ;)
Kalau rasa nak amik tau hal kami anak beranak dgn niat berkongsi kegembiraan or kesedihan dll..
Dengan ikhlas hati..
Dipersilakan dengan segala hormatnya.. ;)
Okeh!!!
Back to our lil hero stories si bulu mata lentik lah pulak.. :D
Cite pasal "stalker" tu karang buat hilang mood jer..
Aqil Naim!!
Sejak bergelar ibunya..
Kesabaran ibu sering diuji..
Setia masa & saat detik2 bersamanya benar2 bermakna..
Geram..
Ketawa..
Merajuk..
Bergaduh..
Marah..
Semuanya ada..
Dari seorang yg mementingkan diri sendiri..
Ibu belajar bertolak ansur..
Cuba berkompromi..
Dan selalunya ibu yg akan kalah..
Dia menang..
Sekeras mana pun hati ibu..
Sekental mana pun jiwa ibu..
Ibu kalah bila berdepan dengan dia..
(",)
Layanzzzzzzzzzzz!!
 

Cair tau tengok dia wat memek muka gini.. ;)


Rasa nak cubit2 je pipi yg mula nak menggebu tuh.. ;)


Jangan kata kome..
Ibu ni pun jelus ngan bulu mata lentik dia tu..
Aset turun temurun tu.. ;D


Kalau angin dia baik..
Buat lah apapun ceria jer dia..
Tu kalau angin sepoi2 bahasa ler tu..
Kalau tengah angin lintang uishhhhh cabut weiiihhhh..

 
Dah pandai protes di khalayak ramai..
Kalau apa yg dia nak x dapat..
1 Mydin bleh dengar dia terpekik terlolong..
Hah!!!
Nampak je muka lembut kan?!! ;D
Malu ibu & ayah sayang kamu buat gitu.. ;)
Kesimpulannya makin bertambah usianya akalnya pun makin bercabang2..
Aqil oh Aqil!!
(",)
So apa plan kome cuti hujung minggu ni?!!
Kitorang sibuk nak mencuci Villa Aqil Naim sikit2.. ;)
Happy weekeng uolss!!
C u next week..
In shaa allah!!
T.A.M.A.T
Tata!! Titi!! Tutu!!
Nota Si Jari Runcing ~Hari ni ayah cuti nak uruskan urusan masuk kan letrik ke rumah kami.. Temasuk lah urusan2 sampingan yg lain.. Isnin depan ibu & ayah dua2nya cuti.. Kami nak ke Pejabat Pendaftaran nak tukar IC baru dengan alamat rumah baru.. Auwwwwwwwwwww!! ;)~

10 Flying Kiss Here (",):

  1. assalamualaikum...
    salam jumaat..
    lumrahkan.. x semua org suka kata
    sbb tu blog saya tak glamour mana.. dan ramai kwn opis atau kwn keliling tak tahu.. sbb sy mahu menulis kisah hati saya .. biarlah yg membaca dan kenal sy ikhlas menerimanya...

    selamat hujung minggu.. selamat mencuci villa..

    ReplyDelete
  2. ololo..comel je pakai jubah ngn kopiah gittu..hehe
    mmg jeles ngn bulu mata die..kalo gegerl save maskara dh tu..haha

    semoga akak cepat2 duduk umah baru tu nnt..;)

    ReplyDelete
  3. kadang2 kita selalu fikir nak jaga hati orang, sedangkan hati sendiri kita ketepikan. sabar ye akak. tak ke mana orang tu kalau buat sesuatu yang tak elok tu. mesti ada balasan pada dia pula 1 hari nanti.

    sabar mmg sgt2 penting bg seorang ibu ;)

    sama je macam Haziq, kalau nak apa2 tapi tak dapat mmg meraung sekuat hati la dia.huhu...

    ReplyDelete
  4. org mcm tu ada di mana2..wat xtahu jek hehehe
    nak colek aqil bw p penang boleh hehehe

    ReplyDelete
  5. ku tersenyum sendiri...
    mungkin kwn ibu yg prihatin tuh tahu aper yg kwn dier raser...
    ssh nk dpt kawan menangis bersamer nih...
    smoga persahabatan ibu ngan kwn ibu tuh berkekalan hendaknyer... aminnnnn

    aper yg eB nk kater cumer:
    yg mengintai ttp mengintai
    yg menziarah setia menziarah...
    wahai pen'skodeng' jgn suker wat hal...
    nanti menjemput amarah...

    bozzzz bazzzz gebabo.... ;p

    have fun..
    & welcome back...
    tetiber jerk rajin nk menaip... sbulan lagi baru eB leh rajin kot...
    hik3

    ReplyDelete
  6. loorh ada stalker ?
    hurmm biarlah dia dik ..
    nanti2 dia akan insaf .. semua nie dugaan
    lumrah .. buat x tahu ..
    dlm erti kata lain " ada aku kesah " sebijik cam wajah aqil naim tuu ekeke
    ( cer buat wajah macam tuu sambil guna ayat akak tuu ) ngehx3 ...

    apa2 punn akak doakan selalu dan rasanaya semua mendoakan ina dan keluarga ok2 ..
    sihat dan sentiasa ceria .. x mo sedih2 disebabkan org lain yg x memahami
    janji ina dan org tersayang sentiasa disisi ! .. ;)

    ReplyDelete
  7. ina.. ina.. patutlah dah kurang bercerita... betullertu ina tak semua orang suka kat kita.. akakni orang baca blog akak mungkin bukan kenal akakpun .. tak tauler kot ada stalker akakjer tak tahu yerk...
    isyh sabojerler orang gini..
    comeljer si bulu mata lentik...

    ReplyDelete
  8. alahai cumilnyer muka dia senyum..hehehe..

    adajerkan yang dengki2nie..tulah bila kita ikhlas disalah ertikan dah mmg sik dengkijer mcm2lah jadinya..

    ReplyDelete
  9. manusia bu, plastik. kita pun kekadang berjauh hati, mostly bila baca status fb rasa mcm smua benda terkena pd diri sindiri, bila dah mcm tu biasanya kita dgn anak2 je, sampaila ada org sms tanya khabar. sbb blog ni, entrynya yg gembira2 shj. mcm mana tu, kita jaga je la keluarga kita bu. i miss my abg aqil.

    ReplyDelete

TQ !!U are free to fly here again!! (",)

 

My Lovely Friends

Cute Butterfly Here

My Blog List

About Me

My Photo
The Best Mommy & Wife to Aqil Naim & Shahrin Anuar {Love both of them so much!!} Juga seorang penghidap Talasemia Major sejak lahir. Apa itu TALASEMIA?! Cuba google kalau nak tahu (",)

Advert

Copyright © EmIenAqil™ | Stories Of Aqil Naim | | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in