Advertisement

Main Ad

After march now is june

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Salam sejahtera..

Hello semua sekejap ada sekejap menghilang saja ibu Aqil ni kan?! Ada yang mencari kami ke tidak?! ;) Tak mengapa jika tiada yang mencari. Akhir ibu update blog bulan Mac dan hari ini genap 3 bulan. Cerita tentang sambutan hari lahir kami dan kisah kehilangan yang abadi. Selepas itu ibu sepi tanpa berita dan cerita. 

Dalam tempoh 3 bulan itu juga terlalu banyak peristiwa dan ujian hidup yang kami sekeluarga tempuhi. Alhamdulillah! Ujian demi ujian mengajar kami erti sebenar sebuah kehidupan. Menunjukkan siapa kawan dan saudara yang sebenar-benarnya. 

Saat itu baru ibu sedar siapa sebenarnya sahabat ibu. Syukur Ya Allah! Kerana telah membuka pintu hati serta mata ini untuk melihat melalui hati. Apapun sebagai manusia biasa yang juga tidak sempurna kita harus sentiasa bersangka baik dan memaafkan sahaja perbuatan mereka terhadap kita. Kepada sahabat yang tidak pernah meninggalkan ibu saat itu. Terima kasih yang tidak terhingga. Hanya Allah swt sahaja yang membalasnya.

Memories in March, April and May

Biarlah ia ibu simpan sebagai kenangan abadi. Satu pengalaman yang tidak semua orang merasai dan melaluinya. Kami sekeluarga adalah insan yang Allah swt pilih. Kerana DIA terlalu kasih dan sayang kepada hambaNYA. Alhamdulillah!




Setiap yang berlaku dalam hidup kita ada hikmahnya. Sampai satu waktu kita akan rasa bersyukur diatas setiap ujian yang Allah swt hadiahkan buat kita. Semoga kita semua akan terus kuat dan tabah. In shaa Allah! Chaiyok!!!

Post a Comment

2 Comments

Sila tinggalkan ulasan dengan bijak dan tidak menyinggung mana-mana pihak. Setiap ulasan adalah tanggungjawab pengulas sendiri dan tertakluk kepada Akta 588 SKMM 1988.

Please leave comments wisely and do not offend any party. Each comment is the commenter own responsibility and subjected to the Act 588 MCMC 1988.