Advertisement

Main Ad

Rasa Janggal

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera

Siapa pernah rasa janggal dengan seseorang yang pernah rapat satu waktu dahulu?! Kalau dulu boleh bergurau senda berkongsi cerita. Tiba2 tak tahu apa puncanya hubungan itu rasa sedikit janggal. Hanya bercakap sepatah dua kata. Jawab hanya bila ditanya. Lepas tu diam seribu bahasa. Seperti sedang berjauh hati atau sekadar membataskan pergaulan tanpa kamu tahu apa sebabnya.

Perlukah bertanya terus terang. Apa yang menjadi penyebab hingga boleh tercetusnya suasana janggal itu?! Ataupun lebih baik hanya diamkan saja. Supaya tiada hati yang terluka jika terlepas kata. Demi menjaga perasaan orang lain kadangkala kita harus korbankan perasaan sendiri. Terutama jika orang itu adalah orang yang pernah rapat dengan kita satu masa dulu.

Betul lah pepatah orang dulu2. Kalau jauh tu wangi baunya. Kalau duduk dekat tu cepat saja hidu busuknya. Masalahnya busuk sangat ke?! Huhuhuhuhu!


Puas ibu fikir dimana silap ibu.
Sampai satu tahap malas lah nak fikir.
Lantak situ lah.

Kita tak tahu orang betul2 selesa dan suka berkawan dengan kita atau tidak. Bila depan2 si A dan si B boleh duduk semeja makan bersama tapi di belakang macam2 cerita yang si A ceritakan tentang si B.

Post a Comment

0 Comments