Advertisement

Main Ad

Rasa Janggal

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera

Siapa pernah rasa janggal dengan seseorang yang pernah rapat satu waktu dahulu?! Kalau dulu boleh bergurau senda berkongsi cerita. Tiba2 tak tahu apa puncanya hubungan itu rasa sedikit janggal. Hanya bercakap sepatah dua kata. Jawab hanya bila ditanya. Lepas tu diam seribu bahasa. Seperti sedang berjauh hati atau sekadar membataskan pergaulan tanpa kamu tahu apa sebabnya.

Perlukah bertanya terus terang. Apa yang menjadi penyebab hingga boleh tercetusnya suasana janggal itu?! Ataupun lebih baik hanya diamkan saja. Supaya tiada hati yang terluka jika terlepas kata. Demi menjaga perasaan orang lain kadangkala kita harus korbankan perasaan sendiri. Terutama jika orang itu adalah orang yang pernah rapat dengan kita satu masa dulu.

Betul lah pepatah orang dulu2. Kalau jauh tu wangi baunya. Kalau duduk dekat tu cepat saja hidu busuknya. Masalahnya busuk sangat ke?! Huhuhuhuhu!


Puas ibu fikir dimana silap ibu.
Sampai satu tahap malas lah nak fikir.
Lantak situ lah.

Kita tak tahu orang betul2 selesa dan suka berkawan dengan kita atau tidak. Bila depan2 si A dan si B boleh duduk semeja makan bersama tapi di belakang macam2 cerita yang si A ceritakan tentang si B.

Post a Comment

22 Comments

  1. sy rs janggal dgn kwn2 sek ren dulu... kalau jumpa sembang2 gitu je pd hal ms sek dulu... kemain lg boraknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila lama kita tak jumpa kita rasa sedikit janggal kan?! Masalah ibu sekarang ibu rasa janggal dengan kawan sepejabat ibu. Hari2 berjumpa 8jam sehari itu yang agak stress juga lah. Nak kerja pun rasa tak selesa.

      Delete
  2. kalau sy diam je... simpan dlm hati...byk benda lain yg boleh difikir mcm.... kenapa baju team olimpik 🇲🇾 mcm haukkkkk???!!!! whyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah yang ibu buat sekarang anies. Ibu banyak diam buat jer kerja sendiri. Bercakap bila perlu. ;)

      Delete
  3. Pernah.asa tingkatan 2 dulu. Lama eah, tapi saya masih terasa janggalnya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang rasa nak bawa diri sendiri jauh dari orang. ;)

      Delete
  4. Replies
    1. Iye betul tu buat biasa saja macam tak ada apa2 yang berlaku ;)

      Delete
  5. Mahu tak mahu kena juga cuba memperelokkan semula perhubungan itu. Mungkin tiada apa isu hanya keegoan yang menjadi penghalang.

    ReplyDelete
  6. emmm tak best kan kalau kena hadap situasi gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyer MZ sangat2 tak best jadi macam kita rasa nak buat apapun tak selesa ;)

      Delete
  7. Iu yang SA sedang hadapi sekarang ibu...kena ghosting x tau apa salah...nak kata x naik gred, gred dia dah sama ngan SA..x tau apa yang buat dia berubah sebegitu rupa..dalam kerja pun kalau boleh nak sailang SA ni habis- habisan..tapi SA diam aje..tgok aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 jadi pemerhati tu pun best jgn kan SA. Sambil tgk drama orang sambil kita makan kuaci.. Hihihihihihi!

      Delete
  8. Pernah dan sebagai introverts saya memilih untuk berdiam diri and ignore. Sometimes, something is better left unsaid.

    ReplyDelete
  9. Ini semua soal perasaan...memang sukar untuk dimengertikan

    ReplyDelete
  10. Kalau begitu, pada Sha lebih baik bawa haluan sendiri.. Kadang kalau kita fikir, kita yang susah hati.. Abaikan saja ibu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyer ibu sedang sesuaikan diri dengan situasi baru. Yelah kita baru baru di tempat yang baru. Biasalah benda2 macam tu. Penerimaan orang ni lain2. ;)

      Delete

Sila tinggalkan ulasan dengan bijak dan tidak menyinggung mana-mana pihak. Setiap ulasan adalah tanggungjawab pengulas sendiri dan tertakluk kepada Akta 588 SKMM 1988.

Please leave comments wisely and do not offend any party. Each comment is the commenter own responsibility and subjected to the Act 588 MCMC 1988.