Advertisement

Main Ad

Mindfulness

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Salam sejahtera..



Pemikiran dan perasaan amat mudah untuk mempengaruhi diri sebenar. Bagi orang yang kecewa akan menganggap kekecewaan itu adalah dirinya. Sedangkan kekecewaan itu hanyalah perasaan. 

Minggu ini 4 kes telah mk dengari. Seorg bapa yg mempunyai ank austism, seorg pekerja yg punyai distorsi hingga tdk dpt fokus kpd kerja, seorg wanita yg kecewa dgn arahan, seorg wanita yg gagal mengawal perasaan....

Setiap permasalah bkn krn org itu bermasalah. Tidak ada manusia yg dilahirkan jahat. Yang ada hanya pemikiran yg salah. Krn perbedaan fikiran menyebabkan manusia terlalu byk menggunakan otak dgn bersangka2. 

# banyak yang kita fikir sebenarnya tidak akan berlaku...yg berlaku hanya jika kita membenarkan ia berlaku.

# mindfulness

Credit to fb Nama Saya Aya
*telah mendapat keizinan untuk perkogsian*

-sEkIaN-

Apa yang rakan FB ibu kongsikan itu benar-benar membuatkan ibu berfikir sedalam-dalamnya.. Betapa kita perlu bijak dalam mengawal pemikiran kita sendiri.. Kerana hanya kita yang lebih mengenali diri kita yang sebenarnya.. Jadilah seorang ‘pemikir’ yang matang.. Ibu seorang yang ‘Over Thinking’ sampaikan ada waktunya ia mengganggu kesihatan diri sendiri.. Satu kebiasaan yang tidak bagus.. Ibu harus berusaha untuk mengubahnya.. ;)


Post a Comment

0 Comments